سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات تنظیم قرارداد همبنیان گذاران قسمت اول

در این نوشته می خوام در مورد بندهای قرارداد همبنیان گذاران براتون توضیح بدم و براتون بگم که در قرارداد حمامیان گذاران دقیقاً چه بندهایی باید بیاد و به چه نکاتی باید توجه بشه، به گونه ای که خودتون با خوندن این متن بتونید قرارداد هم بنیان گذاران بنویسید. در این متن راجع به سه بند اول قرارداد براتون توضیح میدم.

مفاد قرارداد هم بنیان گذاران

 در بند اول قرارداد هم بنیانگذاران، به دنبال معرفی اونا هستیم و باید مشخصات دقیق همه هم بنیانگذاران را قید بکنید. نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات کامل هم بنیانگذاران به صورت دقیق در این بند میاد. اگر یکی از هم بنیانگذار شما داره از طریق وکیل قرارداد رو منعقد میکنه، باید مشخصات دقیق وکیل رو در این قرارداد بیارید، یعنی هم مشخصات دقیق شخص اصیل یا کسی که وکالت داده و هم مشخصات دقیق وکیل یا شخصی که وکالت گرفته باید به صورت دقیق در قرارداد بیاد و علاوه بر این باید وکالتنامه رسمی که شخص اصلی به این شخص وکیل داده رو با دقت بخونید تا حدود اختیارات وکیل رو کاملاً و به دقت متوجه بشید و ببینید که آیا حق امضا دارد؟ آیا میتونه این تعهدات را به عهده بگیره یا نه؟ شما باید دقیقاً از این موارد اطلاع داشته باشین و یک نسخه از وکالتنامه برابر اصل شده رو هم به قرارداد هم بنیانگذاران پیوست یا ضمیمه بکنین.

همچنین اگه یکی از همبنیان گذاران شما شخص حقوقی باشیه، باز هم باید مشخصات دقیق این شخص حقوقی رو دقیقاً قید کنین. این که  نام شخص حقوقی چیه؟ نوع شخصیت حقوقیش چیه؟ این که سهامی خاصه؟ با مسئولیت محدوده؟ چیه؟ شناسه ملی شخص حقوقی چیه؟ شماره ثبتش چیه؟ همه اینا رو باید قید کنین و علاوه بر اون نام مدیرعامل شخص حقوقی را با مشخصات دقیقش قید بکنید. نکته مهم اینک ه علاوه بر اینها باید آگهی آخرین تغییرات، آگهی تأسیس شرکت و اساسنامه شرکت رو هم ببینید تا بدونید که صاحبان امضای مجاز در واقع چه افرادی هستند و آیا این شخص میتونه قرارداد رو امضا کنه و تعهد اعم از مالی و غیر مالی رو بپذیره؟ این موضوع که چه کسی صاحب امضای مجازه رو هم باید ببینید و بررسی کنید. 

بند دوم این قرارداد که خیلی مهمه موضوع کسب و کار شما هست. این که کسب و کار شما چه کاری قراره انجام بده و شما قراره چه کسب و کاری رو با همبنیان گذازانتون راه اندازی بکنید و با همدیگه پیش برید، مثلاً تشکیل و توسعه یک سامانه فروش قرارداد تحت وب می تونه موضوع کسب و کار شما باشد. پس در این جا موضوع رو دقیق و کامل میارید و حتی میتونید یک ضمیمه شرح کسب و کار هم به قرارداد پیوست کنید و داخل قرارداد نگذارید و کسب و کار و شرح دقیق اون به صورت کامل در آن پیوسته. در همین قسمت میتونید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در این کسب و کار اضافه کنید و براش استراتژی بچینید و دقیقا کارایی که باید بکنید رو اولویت بندی کنید و زمان بندی کنید و به صورت دوره اول و دوم و سوم و .... اونا رو مطرح کنید بدونید که به چه صورت قراره انجامش بدید.

بند سومی که باید داشته باشیم آورده همبنیان گذارانه، که آورده اونا نقدی؟ آورده غیر نقدی؟ اگر آورده نقدی هستند تا چه میزان قراره هزینه کنن و اگر آورده اونا غیرنقدیه، تخصصه، دانشتونه، روابطتونه یا هر امتیاز دیگری که می‌توان به کسب و کار اضافه کنه... باید دقیقاً مشخص بشه که قراره چیکار کنیم. تخصص فرد و جزئیات و نشانی های آن در فلان موضوع تخصصی دقیقا باید ذکر بشه، یعنی باید بدونن که توی این کسب و کار بر اساس تخصص و دانش اون فرد، چه کاری باید بکنیم؟ چه اتفاقی قراره بیافته؟ همه این موارد رو باید در این بند بیاریم و در ابتدای کار تکلیف هر فرد کاملاً مشخص باشد.

سه بند اول رو در این متن براتون توضیح دادم و در متون بعدی به صورت دقیق تر موارد با اهمیت رو براتون توضیح خواهم داد.