سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ازاله بکارت به چه معناست

 

سلام پرده بکارت یا هایمن یکی از قسمت های بدن بانوانه که وجودش باعث میشه فرد دوشیزه، باکره یا ویرجین خطاب بشه و ارزش و اهمیت تو جوامع و مناطق مختلف متغیره و تو کشور ما به خاطر باورهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هنوز نزد خیلیا ارزش زیادی داره و حتی بعضاً دیده شده که منجر به بروز قتل‌های ناموسی شده، اینجا امروز فارغ از این که در این باب چه مسائلی مطرح میشه، صرفاً میخوام موارد قانونی ازاله بکارت یا از بین رفتن پرده بکارت رو براتون توضیح بدم.

ازاله بکارت چیست؟

 ماده 658 قانون مجازات اسلامی میگه که اگر بکارت دوشیزه ای توسط فردی غیر از همسرش و بدون رضایت خودش از بین بره،مرتکب باید به ایشون مهرالمثل پرداخت کنه البته فراموش نکنید اگر موضوع تجاوز مطرح باشه، علاوه بر مجازات مربوط به تجاوز، مهرالمثل باید پرداخت بشه. اگه دختر مجنون، نابالغ یا فردی که مورد اکراه واقع شده رضایت به از بین رفتن پرده بکارتش بده، انگار که رضایت نداشته و ازاله بکارت بدون رضایت ایشان اتفاق افتاده. اگه سوالتون اینه که مهرالمثل چقدره؟ باید بهتون بگم که اندازه و مبلغ مشخصی نداره. مهرالمثل توسط دادگاه بر مبنای شرایط خانوادگی، صفات ظاهری و باطنی دختر، عرف محل و شرایط فردی مثل ایشان تعیین میشه؛ مثلاً دادگاه میاد در نظر می‌گیرد که اگر یک نفر با شرایطی مثل ایشون با بسته باکرگی قرار بود ازدواج کنه مهریه اون چقدر تعیین می‌شد.

 نکته مهمی که باید تو ذهنتون داشته باشید اینکه اگر فردی بعد از عقد و پیش از مراسم عروسی بکارت همسرش رو ازش بگیره، نباید مهرالمثل پرداخت کنه اما اگه این اتفاق تو دوران نامزدی بدون رضایت خانم بیفته ایشون مستحق دریافت مهرالمثل خواهد بود. 

پرده بکارت چگونه از بین رفته است؟

نکته مهم این که مهم نیست ازاله بکارت به وسیله آلت مردانه انجام شده باشه یا هر چیز دیگه و همچنین اهمیتی نداره که موقع از بین رفتن پرده بکارت، بانو خونریزی داشتند یا خیر؛ مهم اینه که بکارت ایشان زائل شده باشه. اگر از بین رفتن پرده بکارت به صورت غیر عمد در حوادث رانندگی یا مسابقات ورزشی هم باشه و مواردی از این قبیل، خانم میتونه از مسبب مطالبه مهرالمثل رو انجام بده، اما حواستون باشه اگه در تمام این موارد میزان مهرالمثل از دیه کامل خانم بیشترباشه، مبلغ مازاد پرداخت نمی‌شه.

تاریخ ازاله بکارت تا چه مدت قابل تعیینه؟

تاریخ ازاله بکارت بسته به شرایط تا دو هفته الی یکماه قابل تعیینه اما پیشنهاد میشه تو همون فرد در همون یکی دو روز اول به پزشکی قانونی مراجعه کنه. در علم پزشکی پرده بکارت رو به 12 قسمت تقسیم می کنن و مثلاً در گزارش های پزشکی قانونی میگن مثلاً پرده در موقعیت ساعت 3 و 5 دچار آسیب یا پارگی شده. اگر حین این اتفاق جنایت دیگه ای مثل پارگی مثانه هم رخ بده، علاوه بر مهرالمثل باید دیه یا ارش اون جنایت هم پرداخت بشه. نکته مهم این که زوج نمیتونه عقد ازدواج رو به خاطر باکره نبودن زوجه فسخ کنه، مگر اینکه این موضوع شرط شده باشد و عقد بر مبنای اون جریان پیدا کرده باشه. 

بر اساس ماده 9 قانون مسئولیت مدنی، علاوه بر زیان ها و خسارات مادی، زیان های معنوی ازجمله خسارات و آسیب های روحی، اعتباری و آبرویی هم میشع از فردی که مرتکب این اتفاق شده، مطالبه بشه و بر این مبنا دادگاه اون رو به مبلغی به عنوان خسارت محکومش می کند که باید این مبلغ پرداخت بشه. معتقدم تو دنیا مسائل مهمتری از باکره بودن همسر وجود داره!