سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجازات تابلوهای پارک مساوی پنچری

 

 یکی از مسائلی که به نظر من این روزا چهره شهرامون رو خیلی زشت کرده و اصلاً زیبنده فرهنگ اصیل آریایی ما که البته شاید این روزها چیز چندانی ازش باقی نمونده باشه، نیست تهدیداییه که هر روز داریم می‌بینیم و برامون عادی شده اما جرمه. مثلاً زمانی که روی دیوارها میبینیم که پارک مساوی پنچری یا زمانی که با این صحنه مواجه میشیم که یه نفر اومده با گذاشتن مانع یک گوشه‌ای از خیابون را بسته و نمیذاره کسی از اونجا به عنوان فضای پارک خودرو خودش استفاده کند. تمامی اینها جرمه و من تو این مطلب می خوام راجع به این موارد براتون توضیحات کامل بدم تا حداقل حتی اگر ورود نکردیم، نسبت به حقوقمان آگاه باشیم.

سد معبر در خیابونا

بر اساس قوانین موجود، خیابان‌ها، کوچه‌ها، پیاده روها و مواردی از این قبیل متعلق به تمام شهروندان جامعه است و مستند به ماده 24 قانون مدنی جز در مورد کوچه‌های بن‌بست کسی نمیتونه اونا رو تملک کنه و همچنین بر اساس تبصره 6 ذیل ماده 96 قانون شهرداری ها این اراضی متعلق به عموم مردم جامعه بوده و در تملک شهرداری است. پس هیچکس نمیتونه با قرار دادن مانع توی گوشه‌ای از خیابون مثلاً از این موضوع که شما خودتون رو پاک کنید ممانعت کنه. پس اگه با  این موضوع مواجه شدید، هم میتونید شهرداری تماس بگیرید و اعلام سد معبر کنید و هم این که اگر واقعاً این موضوع تو زندگیتون اخلال ایجاد میکنه و پرتکراره و هر روز توی یک مکان واحد با این موضوع مواجه می‌شید و اذیتتون میکنه، و علاوه بر همه اینا حوصلش رو دارید، زمانش رو دارید و می تونید پیگیری کنید، مسأله رو از طریق عکس و فیلم یا حتی تأمین دلیل مستند سازی کنید و شکایت مزاحمت یا ممانعت از حق ترک کنید.

مجازات تابلوهای پارک مساوی پنچری

 موضوع بعدی تابلوهای پارک مساوی پنچریه که البته بعضی وقتا با ادبیات و روش های خلاقانه مثل پارک مساوی انفجار، این پارکینگ مجهز به انواع تجهیزات پنچری است یا کافی است یک بار امتحان کنید، بیان میشه. این موارد مصداق صریح جرم تهدید بوده و بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی میتونه برای مرتکب تا 74 ضربه شلاق و حبس در پی داشته باشه و اگر خدای ناکرده این تهدید رو عملی بکنن و با میخ، سیخ یا چاقو یا هر چیز دیگری لاستیک رو پنچر کنن یا دور  ماشین رو خط بندازن یا برف پاک کن ماشین رو بشکونن، علاوه بر جرم تهدید به مجازات جرم تخریب عمدی هم داره از دور لبخند میزنه البته باید توجه داشته باشیم که اگر خودرو یا وسیله های نثلیه خودمون رو جلوی درب منزل، مغازه ورودی پیاده روها یا پل ها قرار بدیم علاوه بر این که ما مرتکب تخلف رانندگی شدیم و پلیس ما رو جریمه میکنه اونا میتونن به عنوان مزاحمت یا ممانعت از حق ما را تحت پیگرد قرار بدن.

ماده 669- هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌ اعم از این که به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (74) ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

 اما یادتون باشه توی همه این مواردی که گفتند شما مجری قانون نیستیم و اگر بخواهید خودتان مستقیم ورود کنید احتمال درگیری و نزاع وجود دارد اجرای کامل قوانین را باید به صورت صحیح از مجریان قانون بخواین، مثلا اگر خودرویی در محل زندگیتون همیشه بد پارک میکنه و راه ورود شما به پارکینگتون رو میبنده یا سخت می کنه و با مکالمه و لسان لیّن هم به نتیجه نرسیدین، مستندسازی کنین و فیلم و عکس بگیرید و حتی اگه لازم شد تأمین دلیل انجام بدید و با این مستندات شکایت کنید. استشهادیه محلی از همسایه ها هم میتونه خیلی کمکتون کنه.