سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشتباهات بزرگ در کسب و کار های کوچک

 یکی از بزرگترین اشتباهات کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها عدم توجه به مسائل حقوقیه. تو این متن براتون توضیح میدم که عدم توجه به این موضوع چه پیامدهایی رو ممکنه برای شما داشته باشه. یکی از مطالب و پست هایی که خیلی از وب‌سایت‌ها و پیج های اینستاگرام که در حوزه کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها کار می‌کنن منتشر میکنن، اینه که به اشتباهات رایج و بزرگ کسب و کارها و استارتاپ ها اشاره میکنن و اشتباهات شما رو میشمرن اما هیچ کدوم از اونا به عدم توجه به مسائل حقوقی اشاره‌ای ندارن و من اینجا به شما میگم که عدم توجه به مسائل حقوقی برای استارتاپ ها و کسب و کارها یکی از اشتباهات رایج و بزرگ اوناست. زمانی که شما به عنوان مدیران کسب و کارتون و یا استارتاپتون می خواین یک استارتاپ یا کسب و کار رو راه اندازی کنین، تو مسیر این کسب و کار و استارتاپ و مسیر کاری که شروع کردیم، روابط مختلف را با افراد مختلفی داریم مثلا شما به عنوان یک تیم هم بنیانگذار در کنار هم این کسب و کار را شروع میکنید یا زمانی که شما یک سری افراد رو به استخدام خودتون در میارید یا زمانی که شما یک سری پروژه‌هایی رو برای انجام دادن، در اختیار افراد دیگری قرار میدین، در تمام این مسائل حتماً باید آگاهی حقوقی داشته باشین و حتماً باید از یک مشاور حقوقی متخصص یا یک وکیل دادگستری آگاه به این موضوعات بهره ببریدو  از اونا کمک بگیرید.

 در چنین جایگاهی یک مشاور حقوقی و یا یک وکیل به شما کمک میکنه و نیازهای حقوقی شما را در کسب و کار براتون برطرف میکنه. شما باید یک سری اطلاعات حقوقی در مسیر کسب و کارتون داشته باشین، مثلاً باید اطلاعاتی در حوزه حقوق مالیاتی داشته باشین، در حوزه حقوق کار، در حوزه حقوق شرکت‌ها، حقوق مالکیت فکری و همینطور در خصوص تنظیم قراردادها باید یک سری اطلاعاتی داشته باشین. هرگز شما نمیتونید به تنهایی یک قرارداد بی عیب و نقص تنظیم کنین و در مورد تمام مسائل کسب و کارتون اشراف کامل حقوقی داشته باشین. این کار فقط بر عهده یک متخصصه و صرفاً از عهده یک متخصص برمیاد و حتی ممکنه یک مشاور حقوقی و متخصصیا  یک وکیل دادگستری هم نتونن به صورت کامل در خصوص تمام مسائل حقوقی به تنهایی اظهارنظر کنه و قطعاً در تیمش افرادی رو داره که در حوزه‌های مختلف اطلاعات کافی دارن. شما به هیچ عنوان به تنهایی نمیتونید با هم بنیانگذارانتون، قرارداد کاملی تنظیم کنین که در آینده بر اساس اون به مشکلی برنخورین و اگه هم براتون مشکلی پیش اومد بتونید بر مبنای پیش بینی هایی که در قرارداد صورت گرفته، اون مسائل و معضلات رو حل کنید و راهکار ها و راه حل ها براتون شفاف و عیان باشه. من به شما قول میدم عدم توجه به مسائل حقوقی، 100% در آینده نه چندان دور براتون مشکلات حقوقی در پی داره. زمانی که شما در مورد مسائل حقوق شرکت‌ها و مالیات اطلاعاتی نداشته باشین، ممکنه حتی از لحاظ کیفری تحت تعقیب قرار بگیرین و تبعات و عواقب متعددی براتون داشته باشه. 

حتما به این موضوعات توجه کنین و به مشاوران حقوقی متخصص و وکلای دادگستری و متخصص اعتماد کنین و بهشون مراجعه کنید و نیازهای حقوقیتون رو از طریق اخذ مشاوره از اونا یا ارجاع کارتون به اونا برطرف بکنید. شاید در ابتدای راه هزینه این موضوع براتون جلب توجه کنه که البته امروز با پلتفرم های آنلاین حقوقی که خودشون استارتاپ هستن و دغدغه های شما رو کامل میشناسن، هزینه ها به شدت پایین اومده اما حتی اگر هزینه ها بالا باشه هم این امر واسه شما در بلند مدت پس انداز و سرمایه گذاری حساب میشه چرا که شاید امروز اگر تنظیم قرارداد یا اخذ مشاوره برای شما X تومان هزینه داشته باشه و شما بخواین این مبلغ رو صرفه جویی کنید، در آینده با تنظیم قرارداد بد یا عدم اخذ مشاوره، به مشکلی برمیخورید که وکیل گرفتن برای اون در دادگاه براتون چندین برابر مثلاً 5X هزینه خواهد داشت.