سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه تفاوت هایی بین مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی وجود دارد؟

مقدمه

خط بین "مشاوره حقوقی" و "اطلاعات حقوقی" غالباً مبهم است. به عنوان یک موضوع کلی، فقط یک وکیل واقعی می تواند مشاوره حقوقی واقعی ارائه دهد، در حالی که هر وکیل غیر قانونی می تواند اطلاعات حقوقی را بخواند.

برخلاف اطلاعات حقوقی، مشاوره حقوقی به مشاوره کتبی یا شفاهی درباره یک موضوع حقوقی گفته می شود که می تواند بر حقوق و مسئولیت های شخص دریافت کننده مشاوره تأثیر بگذارد.علاوه بر این، مشاوره حقوقی واقعی مستلزم تحلیل دقیق قانون است زیرا در مورد وضعیت خاص شخص بر خلاف حدس و گمان های مبتنی بر حقایق عمومی اعمال می شود.

از دیدگاه حقوقی، ارائه مشاوره حقوقی برعکس عمل قانون است و فقط یک وکیل دارای مجوز ممکن است مشاوره حقوقی ارائه دهد.به دلیل تعهداتی که از ارائه چنین مشاوره حقوقی ناشی می شود، فرد مشاور نیز به دلیل اطلاعاتی که داده می شود، موظف به برخی از حقوق و مسئولیت های خاص است.

افرادی که خواهان یا ناآگاهانه مشاوره حقوقی را بدون مهارت، قضاوت و یا صلاحیت انجام این کار ارائه می دهند، اساساً در عمل غیرمجاز قانون شرکت می کنند و بنابراین، مجازات های دادگاه را در پی دارند.

مشاوره حقوقی چیست

مشاوره از دوستان یا خانواده، مشاوره حقوقی نیست.مشاوره حقوقی حقیقی براساس یک موضوع حقوقی خاص که مشتری در حال تجربه است، توافق بین وکیل و مشتری خود را تشکیل می دهد.

به طور خلاصه، مشاوره حقوقی دارای مشخصات زیر است:

1- دانش، مهارت، آموزش و قضاوت را می طلبد

2- قانون خاص را برای مجموعه خاصی از شرایط اعمال می کند

3- بر حقوق یا مسئولیتهای قانونی شخص تأثیر می گذارد

4- در مشاوره گیرنده حقوق و مسئولیت ایجاد می کند

برخلاف اطلاعات حقوقی مانند اطلاعات ارسال شده در مشاوره حقوقی در نشانه خیابان، یک اقدام خاص را که یک مشتری باید انجام دهد پیشنهاد می کند.به عنوان مثال، تفاوت بین گفتن به کسی است که چه کاری انجام دهد (مشاوره حقوقی) و نه مخالف نحوه انجام آن (اطلاعات حقوقی).

مثال:

انتخاب، تهیه پیش نویس یا تکمیل اسناد حقوقی یا توافق نامه هایی که بر حقوق قانونی شخص تأثیر می گذارد

نمایندگی یک شخص در مقابل دادگاه یا دستگاه حاکم دیگر

مذاکره در مورد حقوق یا مسئولیتهای قانونی از طرف شخص

حدس و گمان نتیجه

انتخاب یا پر کردن فرم های خاص از طرف مشتری

سوالات مشاوره حقوقی خاص ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آیا باید برای ورشکستگی اقدام کنم؟

آیا معلولیت من واجد شرایط کمک است؟

چه نوع بهبودی را می توانم برای تصادف خود دریافت کنم؟ صدمات

چه چیزی مشاوره حقوقی نیست

در حالی که مشاوره حقوقی خاص، مستقیم است و سیر عملی را پیشنهاد می کند، از طرف دیگر، اطلاعات حقوقی واقعی، عمومی است و به هیچ یک از علت های خاص عمل نمی پردازد.برای جلوگیری از سردرگمی که اغلب با اطلاعات حقوقی همراه است، وب سایت ها و اشخاص اغلب به طرز چشمگیری می روند تا روشن کنند که هرگونه اطلاعات موجود در سایت آنها نباید به عنوان مشاوره حقوقی تلقی شود و نه رابطه ای با مشتری و وکیل ایجاد کند.

مثالهایی که مشاوره حقوقی واقعی را تشکیل نمی دهند:

1- اطلاعات حقوقی به دست آمده از وب سایت های حقوقی رایگان آنلاین، از جمله یک موسسه حقوقی یا وب سایت خود وکیل

2- مشاوره از دوستان، اعضای خانواده یا مشتریان سابق یک وکیل

3- اطلاعاتی که در رادیو می شنوید

4- اطلاعاتی که در وب سایت های رسانه های اجتماعی می خوانید

5- اطلاعاتی که در مجلات خبری یا بیلبوردهای تبلیغاتی مشاهده می کنید

6- فرمهای "خودیاری" قانونی

سؤالات خاص اطلاعات حقوقی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

قوانین اسلحه در کشور من چیست؟

نتیجه

بسته به شرایط، مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی هر دو می توانند مفید باشند.در حالی که برخی از شرایط مستلزم مشاوره وکیل مانند تشکیل پرونده یا دفاع از اتهامات جنایی است که سایر شرایط ممکن است به سادگی کسب اطلاعات قانونی را ضمانت کند. در نهایت مشاوره حقوقی می تواند از طریق راه های مختلفی مانند مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین انجام شود که بستگی به نیاز فرد مشاوره گیرنده دارد.