سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونگی طرح شکایت از شرکت های هرمی

 مشکلای اقتصادی که زیاد و فراوان میشه، سر و کله شرکت‌های هرمی هم پیدا میشه که میخوان رویای یک شبه پولدار شدن رو به افراد بفروشن. اگر می خواید بدونید که آخرین تغییرات در رابطه با قوانین و نحوه شکایت از کسانی که در شرکت‌های هرمی عضو‌گیری میکنن چیه؟ این متن رو بخونید.

کجا باید شکایت کنید؟

 سال گذشته یک رای وحدت رویه صادر شد. همونطور که میدونین رأی وحدت رویه حکم قانونه و مثل قانون میمونه و زمانی صادر میشه که تو دادگاه های کشور در رابطه با یک موضوع اختلاف به وجود بیاد که یکی از مصادیق اون نحوه شکایت از فعالیت شرکت‌های هرمی بود. در نظر داشته باشید خیلی وقت‌ها دادگاه استدلال می‌کردن که در واقع دادگاهی که صلاحیت رسیدگی به جرایم مربوط به فعالیت‌های هرمی رو داره، دادگاهیه که نمایندگی او مجموعه یا دفتر اصلی و شعبه در اون حوزه قضایی وجود داره به عنوان مثال یک دفتر شرکت هرمی در تهران افتتاح شده منتهای مراتب، عضوگیری و فعالیت هرمی در کل کشوره. حالا شما در نظر بگیرین که به عنوان مثال در استان گیلان اگر فردی اومده با عضوگیری، فردی رو با مانور متقلبانه به  این شرکت وارد کرده و حالا فرد برای شکایت از این شرکت طبق رویکرد اکثریت دادگاه ها باید میرفت تهران یا استانی که نمایندگی اون شرکت یا شعبه اولیه اون در اونجا ایجاد شده و شکایت طرح میکرد و صلاحیت محلی برای دادگاه های اونجا وجود داشت.

رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور درباره شرکت هرمی

 اما در ماه گذشته هیأت عمومی دیوان عالی کشور در این موضوع تغییراتی رو ایجاد کرد. دیوان عالی کشور اومد و اشاره داشت که موضوع عضوگیری و موضوع ایجاد نمایندگی و مدیریت شرکت‌های هرمی جرائم جداگانه هستند و اگر شما قربانی یک شرکت هرمی هستین و کسی در استان محل زندگی و شهر محل سکونت شما با استفاده از مانور متقلبانه اومده و در واقع عضوگیری انجام داده و شما را به شبکه  واردکرده، از این به بعد فراموش نکنین که میتونید در محل حوزه قضایی که عضو گیری در اون واقع شده، به دادگاه شکایت ببرید که غالباً میشه محل سکونت خودتون.

پس اگر قربانی شرکت های هرمی هستین و به هر دلیلی مثل  بعد مسافت یا دردسر های مربوط به شکایت از شرکت اصلی، شکایتی رو تقدیم مراجع صلاحیتدار نکردین، بدونید که با این زأی وحدت رویه صادر شده کار شما آسونتر شده.

در رابطه با فعالیت های شرکت های هرمی و کلاهبرداری هایی که در رابطه با این شرکت ها اتفاق می افته، حتماً از مشاوره وکیل و مشاور متخصص استفاده کنید و نذارید که کار از کار بگذره با شکایتتون به امنع تعقیب مواجه بشه و اون موقع تازه بخواید برید از وکیل استفاده کنید. همیشه بعضی هزینه های اندکی که ابتدای راه انجام میشه، میتونه جلو زیان ها و خسارت های زیاد و سنگینی رو در آینده بگیره و از این طریق انگار شما دارید پول پس انداز می کنید.