سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از مشاوره ی وکیل خانواده متخصص

مشاوره با یک وکیل خانواده استخدام او می تواند به شما کمک نماید که در دعاوی خانواده بتوانید حق خود را احاطه کرده و موفق شوید. همچنین وجود وکیل متخصص امور خانواده سبب شده تا روند  کارهای حقوقی و دادگاهی خیلی بهتر پیش رود. بر اساس قوانین یک وکیل امور خانواده اختیار دارد تا زمانی که یک پرونده خانوادگی جریان دارد، به مراجعه کنندگان مشاوره ارائه کرده و به آنها کمک کند. داشتن چنین وکیلی در زندگی هر فردی امری الزامی به شمار می رود که موجب شده زمانی که فردی با یک مشکل خانوادگی مواجه می شود، وکیل بتواند در اسرع وقت جهت حل و فصل آن مشکل اقدام کند.

در‌ حال حاضر به دلیل این که دعاوی خانواده جوانب مختلفی داشته و از پیچیدگی زیادی برخوردار است، لازم است بدانید که در زمان رو به رو شدن با مسائل خانوادگی به چه گونه حمایت هایی نیاز خواهید داشت. مسائل و امورات مربوط به خانواده ممکن است که به استراتژی های مختلفی احتیاج داشته باشد، به عنوان مثال اگر دعاوی خانواده در زمینه طلاق باشد، شما به وکیلی نیاز خواهید داشت که تمامی شرایط شما را به خوبی درک کرده و بتواند به شما کمک کند. در وهله اول یک وکیل متخصص باید به شما مشاوره دهد و راهکارهای درست را در اختیار شما بگذارد، سپس برای رسیدگی به پرونده مورد نظر شما اقدام نماید. 


وکیل خانواده متخصص

جهت حل مشکلات و مسائلی که به خانواده مربوط است، نمی توان به هر وکیلی مراجعه نمود. زیرا وکلای دادگستری هر یک در زمینه های خاصی به صورت تخصصی فعالیت داشته و دارای تجربه می باشند. شما باید برای امورات مربوط به خانواده، باید با فردی مانند وکیل خانواده خوب تماس حاصل کنید که در زمینه مشاوره خانواده از تخصص و مهارت زیادی برخوردار باشد، بتواند از نظر روحی به شما کرده و بتواند راه حل های مناسبی را ارائه دهد. 

البته که شما می توانید برای خود یک وکیل امور خانواده استخدام کرده و در هر هنگامی که خواستید از او مشاوره بگیرید. بنابراین می توان گفت شما با داشتن وکیلی که در امور خانوادگی تخصص دارد، علاوه بر طول دوران محاکمه، در زمان هایی که لازم دارید با کسی به صحبت بپردازید، به وکیل خانواده خود مراجعه کنید‌

هنگامی که شما با یک مشکل خانوادگی مواجه می شوید، تازه در آن زمان به فکر این خواهید افتاد که یک وکیل امور خانواده را پیدا کنید، در واقع این کار صحیح نیست، چرا که این کار سبب شده تا شما با عجله اقدام کرده و نتوانید به موقع در خصوص وکلای خانواده تحقیق کنید‌‌. این کار ممکن است احتمال موفقیت شما را در پرونده های خانوادگی کاهش دهد. به همین خاطر است که داشتن یک وکیل خانواده برای هر خانواده از واجبات به شمار می رود‌. همچنین وجود وکیل خوب برای خانواده باعث می شود که مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن حل و فصل شود‌.

https://www.aryanews.com/News/20211229145440136/

مهم ترین دعای خانواده

دعاوی خانواده دارای انواع گوناگونی است، در ادامه مهم ترین آن ها یک وجود یک وکیل امور خانواده خوب برای رسیدگی به آن ضروری است را به شما معرفی کرده و در مورد هریک به اختصار توضیحاتی را شرح می دهیم.

حضانت

حضانت و نگهداری فرزند هم تکلیف بوده و هم حق است. در واقع هیچ یک از والدین کودک این حق را ندارند که در زمانی که حضانت فرزند را به عهده دارند از مراقبت آن امتناع نمایند‌. در صورتی که مادر و یا پدر نسبت به این کار امتناع کنند،  قاضی باید طبق درخواست دیگری نگهداری کودک را به هرکدام از آنها که حضانت را به عهده دارند، الزام کرده و در شرایطی که الزام امکان پذیر نباشد، حضانت به خرج پدر تامین می شود‌.

  • درخواست نفقه

زوجه می تواند نه تنها نفقه حال خود را مطالبه کند بلکه نفقه های گذشته نیز از همسر خود مطالبه نماید‌. برای وصل نفقه می توان به شورای حل اختلاف و یا دادگاه خانواده مراجعه کرد‌

نفقه زوجه به شرط  فقیر بودن او و یا تمکین از زوج نیست، به این معنا که اگر زن خیلی هم ثروت مند باشد، اختیار دارد که نفقه خود را از همسرش مطالبه نماید.

  • درخواست مهریه

از جمله بیشترین دعاوی خانواده که در دادگاه مطرح می شود و وجود وکیل خانواده نیز برای آن الزامی است، می توان به مهریه اشاره کرد. زن می تواند در هر زمانی که بخواهد جهت مطالبه مهریه خود اقدام کرده و آن را به اجرا بگذارد. مرد نیز وظیفه دارد تا تمامی مهریه را به صورت تمام کمال به همسر خود پرداخت نماید.

وکیل خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در واقع وکلای خانواده باید دارای یک سری ویژگی های باشند که عبارتند از:

 

  • از جمله مهم ترین ویژگی های وکیل خانواده، تخصص و تجربه زیاد آن می باشد. او طبق تجربه ای که دارد نی تواند در خصوص اقداماتی که باید انجام دهید، کمک بسزایی کند.

  • یک وکیل متخصص خانواده به شما کمک می کند که در پرونده های خانوادگی درست ترین تصمیم بگیرید.

  • از دیگر خصوصیات وکیل خوب این است که باید از مهارت کافی بهره مند باشد تا بتواند دعاوی خانوادگی را به نفع موکل خود تمام کند.